Η ΔΕΗ “διέγραψε” το χαράτσι των ακινήτων από όσους δεν τον πλήρωσαν – Δείτε γιατί
  • Όσοι δεν πλήρωσαν το ειδικό τέλος ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ) μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ, θα έρθουν αντιμέτωποι με μια έκπληξη.
    Ο επόμενος λογαριασμός δεν θα αναγράφει οφειλή
    καθώς η ΔΕΗ εμφανίζεται να έχει καταβάλλει το τέλος για λογαριασμό των πελατών που δεν το κατέβαλαν εγκαίρως.
    Μην βιαστείτε να χαρείτε.
    Το χρέος μεταφέρθηκε στην εφορία.
    Κάτι που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες θα βρεθούν τώρα αντιμέτωποι με το Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
    Όπως προκύπτει από ανακοίνωση της ΔΕΗ, όλες οι οφειλές από ΕΕΤΗΔΕ των πολιτών διαβιβάστηκαν από τις 30 Απριλίου στις εφορίες.
    Ταυτόχρονα, η ΔΕΗ πίστωσε τους λογαριασμούς με το αντίστοιχο ποσό.
    Έτσι, ουδείς πλέον εμφανίζεται να χρωστάει στη ΔΕΗ.
    Όποιος από εδώ και στο εξής θέλει να πληρώσει το χαράτσι, θα πρέπει να απευθύνεται στις εφορίες.
    Βέβαια, η ανακοίνωση της ΔΕΗ δεν αναφέρει αν το υπουργείο Οικονομικών είναι σε θέση να βλέπει μέσω του συστήματος των εφοριών τις οφειλές και αυτό θα πρέπει να διευκρινιστεί άμεσα από την Καραγιώργη Σερβίας.
    Από την άλλη, τίθεται ένα ακόμη ζήτημα: υπάρχουν πολίτες οι οποίοι πλήρωσαν το χαράτσι στη ΔΕΗ μετά τις 30 Απριλίου.
    Γι’ αυτούς η ΔΕΗ αναφέρει:
    Σχετικά με την εξόφληση του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) έτους 2011 μέσω των λογαριασμών ρεύματος, η ΔΕΗ ενημερώνει τους πελάτες της για τα ακόλουθα: “Στις περιορισμένες περιπτώσεις πελατών, οι λογαριασμοί των οποίων περιελάμβαναν καθυστερούμενες οφειλές ΕΕΤΗΔΕ και εξοφλήθηκαν εκπρόθεσμα μετά την 30η Απριλίου 2012, σημειώνεται ότι, το ποσό που τυχόν κατεβλήθη και αντιστοιχούσε στην οφειλή του ΕΕΤΗΔΕ θα επιστραφεί (πιστωθεί) στους πελάτες αυτούς με τον επόμενο λογαριασμό ρεύματος.
    Εάν οιοσδήποτε εκ των ως άνω πελατών επιθυμεί να του επιστραφεί το ως άνω ποσό νωρίτερα από την έκδοση του επόμενου λογαριασμού του, μπορεί – εφόσον ο λογαριασμός εκδίδεται στο όνομά του – ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν άτομο να μεταβεί σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ και να εισπράξει άμεσα το σχετικό ποσό (με την προσκόμιση ενός πρόσφατου λογαριασμού και την ταυτότητά του).
    Για τη διευκόλυνσή τους οι ανωτέρω πελάτες – πριν από τη μετάβασή τους σε κατάστημα της ΔΕΗ – είναι προτιμότερο να έχουν σχετική ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, τηλεφωνώντας στον αριθμό που αναγράφεται στο λογαριασμό τους στη θέση Πληροφορίες”.
    Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση της ΔΕΗ
    Στα τέλη Απριλίου, έληξε η περίοδος εμπρόθεσμης εξόφλησης και των τελευταίων λογαριασμών που εκδόθηκαν από τη ΔΕΗ περιλαμβάνοντας ΕΕΤΗΔΕ έτους 2011.
    Για το λόγο αυτό, στις 30 Απριλίου 2012 η ΔΕΗ – σύμφωνα με τη νομοθεσία και τις σχετικές κατευθύνσεις του Υπουργείου Οικονομικών – διαβίβασε όλες τις οφειλές πελατών της για καθυστερούμενα ποσά ΕΕΤΗΔΕ που είχαν ενσωματωθεί σε προηγούμενους λογαριασμούς ρεύματος για είσπραξη από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
    Προς τούτο, δεδομένου ότι τυχόν ανεξόφλητη οφειλή ΕΕΤΗΔΕ πρέπει μετά την 1η Μαΐου να διευθετείται μέσω των ΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, σε κάθε περίπτωση πελάτη που είχε οφειλή από ΕΕΤΗΔΕ, η ΔΕΗ κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία (30.4.12) πίστωσε το λογαριασμό του με αντίστοιχο ποσό της οφειλής του, προκειμένου να μηδενισθεί η οποιαδήποτε σχετική χρέωση ΕΕΤΗΔΕ μέσω των λογαριασμών ρεύματος. Η ως άνω πίστωση – για όσους πελάτες όφειλαν ΕΕΤΗΔΕ –εμφανίζεται διακριτά στους λογαριασμούς που εκδίδονται μετά την 1η Μαΐου 2012.
    · Στις περιορισμένες περιπτώσεις πελατών, οι λογαριασμοί των οποίων περιελάμβαναν καθυστερούμενες οφειλές ΕΕΤΗΔΕ και εξοφλήθηκαν εκπρόθεσμα μετά την 30η Απριλίου 2012, σημειώνεται ότι, το ποσό που τυχόν κατεβλήθη και αντιστοιχούσε στην οφειλή του ΕΕΤΗΔΕ θα επιστραφεί (πιστωθεί) στους πελάτες αυτούς με τον επόμενο λογαριασμό ρεύματος.
    · Εάν οιοσδήποτε εκ των ως άνω πελατών επιθυμεί να του επιστραφεί το ως άνω ποσό νωρίτερα από την έκδοση του επόμενου λογαριασμού του, μπορεί – εφόσον ο λογαριασμός εκδίδεται στο όνομά του – ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν άτομο να μεταβεί σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ και να εισπράξει άμεσα το σχετικό ποσό (με την προσκόμιση ενός πρόσφατου λογαριασμού και την ταυτότητά του).
    · Για τη διευκόλυνσή τους οι ανωτέρω πελάτες – πριν από τη μετάβασή τους σε κατάστημα της ΔΕΗ – είναι προτιμότερο να έχουν σχετική ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, τηλεφωνώντας στον αριθμό που αναγράφεται στο λογαριασμό τους στη θέση Πληροφορίες.
    Η ΔΕΗ ζητεί την κατανόηση για τα όποια πρακτικά προβλήματα προέκυψαν αναπόφευκτα κατά την εφαρμογή ενός μέτρου έκτακτης ανάγκης που η Πολιτεία υιοθέτησε για επιτακτικούς λόγους εθνικού συμφέροντος και θέλει να διαβεβαιώσει το σύνολο των πελατών ότι εξ αρχής κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο στην αποστολή αυτή που σε μια δύσκολη συγκυρία της ανατέθηκε από την Πολιτεία καθώς και για την ελαχιστοποίηση των σχετικών προβλημάτων.