Δρακόσπιτα Στύρων - Ακρόπολη Στύρων
  • Πορεία (ώρες): 2:30

Μπαίνοντας στα Στύρα, με το αυτοκίνητο, υπάρχει διασταύρωση αριστερά προς Δρακόσπιτο.

Ο ανηφορικός ασφάλτινος δρόμος σε λίγο σταματάει και αρχίζει χωματόδρομος.

Εμείς ακολουθούμε τις πινακίδες προς Δρακόσπιτο στον κεντρικό χωμάτινο δρόμο και στρίβουμε στις διασταυρώσεις δεξιά.

Μετά από διαδρομή 3,5χλμ περίπου, ο χωματόδρομος διακλαδίζεται (αρχή-τέλος κυκλικής πορείας).

Επάνω στη διασταύρωση υπάρχει αναρτημένο σε πάσαλο σημάδι του ΕΟΣ Χαλκίδας με λευκό πλαίσιο και κόκκινο κέντρο.

Καλό είναι να αφήσουμε εκεί το αυτοκίνητο μιας και στο σημείο αυτό θα επιστρέψουμε όταν τελειώσουμε την πορεία μας.

Δρακόσπιτα Στύρων - Ακρόπολη Στύρων

Ακολουθούμε τον αριστερό δρόμο, ο οποίος σε 500μ. περίπου σταματάει.

Από εκεί αρχίζουν τα κόκκινα σημάδια σε ανηφορικό μονοπάτι, που οδηγούν στα τρία δρακόσπιτα μετά από πορεία 300μ. περίπου.

Τα τρία κτίσματα είναι εντυπωσιακά και είναι κατασκευασμένα σε διάταξη Π.

Πίσω από το στρογγυλό δρακόσπιτο το μονοπάτι συνεχίζει ανηφορικά και με δεξιά κατεύθυνση.

Μετά από λίγα μέτρα φθάνει σε αρχαίο λατομείο.

Συνεχίζει και αφού βγούμε σε ξέφωτο συναντούμε το δεύτερο και μεγαλύτερο λατομείο στο οποίο υπάρχουν τεράστιοι μονόλιθοι, που δεν πρόλαβαν να τοποθετηθούν.

Διασχίζοντας το λατομείο ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια στη δεξιά πλευρά του και μπαίνουμε σε δάσος αποτελούμενο από αριές, κέδρα και πεύκα.

Σε πολλά σημεία το δάσος είναι πυκνό, γι' αυτό χρειάζεται προσοχή για να μη χάσουμε τα σήματα.

Η ανηφορική πορεία μέσα στο πανέμορφο δάσος οδηγεί στο διάσελο.

Στο διάσελο, όταν βγούμε, συναντούμε το παλιό μονοπάτι, το οποίο ακολουθώντας την κορυφογραμμή δεξιά οδηγεί στην Ακρόπολη των Στύρων.

Περνούμε τα ερείπια των τοίχων και μπαίνουμε μέσα στο χώρο της Ακρόπολης.

Εδώ υπάρχουν εντυπωσιακοί σχηματισμοί βράχων, αλλά το κάστρο είναι τελείως ερειπωμένο και μόνο λίγα υπολείμματα τοίχων υπάρχουν.

Η θέα όμως είναι εντυπωσιακή.

Στο χώρο του κάστρου υπάρχει παλιό εξωκλήσι και λοξά διαγώνια από την πρόσοψη της εκκλησίας σώζονται υπολείμματα του παλαιού υδραγωγείου.

Συνεχίζοντας την πορεία μας και ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια οδηγούμαστε στην κύρια πύλη του κάστρου.

Η πύλη, που αποτελεί και έμβλημα του Δήμου Στυραίων, είναι ένα εντυπωσιακό μεγαλιθικό κατα-σκεύασμα φτιαγμένο με κυκλώπειες πέτρες, ενώ αριστερά και δεξιά της διακρίνονται ακόμη σπαράγματα του πανάρχαιου κυκλώπειου τείχους.

Βγαίνοντας από την πύλη το μονοπάτι συνεχίζει κατηφορικό, καλά σηματοδοτημένο, και περνά μέσα από αρχαία λατομεία, που βρίσκονται εκατέρωθεν και στα οποία μπορείς να διακρίνεις αρχαίες κολώνες και μονόλιθους, που δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ.

Το κατηφορικό μονοπάτι βγάζει σε χωματόδρομο, ο οποίος καταλήγει στη διασταύρωση που αφήσαμε το αυτοκίνητο.